بخور و نخورهای ماه رمضان

وی افزود: برای سالم ماندن یکی از مهم‎ترین نکات مصرف از گروه‎های اصلی غذایی است، بر همین اساس با توجه به اینکه در این ماه معمولا غذایی دریافتی کمتر از میزان غذایی دریافتی در روزهای معمول است، مصرف متعادل همه گروه‎های غذایی بیش از سایر ماه‎های سال به افراد توصیه می‌شود.

به گفته وی، در ایام روزه‎داری که فرد در طی روز از خوردن پرهیز می‌کند باید برای تنظیم متابولیسم طبیعی در ساعات باقیمانده یک نظم غذایی را ایجاد کند.

کلیج گفت: برای کنترل متابولیک در طی ماه رمضان، رعایت نکاتی همچون، پیروی از برنامه غذایی متنوع و متعادل، تقسیم وعده‌ها به حداکثر ممکن (افطاری- شام- سحری) و صرف غذای سبک و مختصر به هنگام افطار (شیرگرم، فرنی و شیر برنج) می‌تواند کمک کننده باشد.

وی همچنین استفاده از سبزی‌ها و میوه‌ها در هنگام افطار، عدم زیاده روی در مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری را به روزه‌داران توصیه کرد.

کلیج اظهارکرد: مصرف مواد غذایی طبیعی شیرین مثل خرما، کشمش و انواع میوه به جای انواع شیرینی‌ها مثل زولبیا و بامیه که فقط حاوی انرژی و فاقد مواد مغذی (ویتامین‌ها و مواد معدنی) هستند، پرهیز از مصرف آب سرد و یا نوشیدنی‌های سرد در شروع افطار و پرهیز از پرخوری از دیگر توصیه‎های تغذیه‌ای برای حفظ سلامت روزاده‌داران در طول ماه مبارک رمضان است. 
 
 
/ 0 نظر / 6 بازدید